Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

52 __ 53 σε σκηνοθεσία του Γιώργου Μουαΐμη, που αξιοποίησε το ιδιό- τυπο χιούμορ του συγγραφέα, ενώ η Αννίτα Σαντοριναίου ερ- μήνευσε με μπρίο την απομυθοποιημένη ηρωίδα. Το θέαμα Ένας γέρος με τεράστια φτερά, βασισμένο σε διήγημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, είναι το αποτέλεσμα της διε- θνούς συμπαραγωγής “Three islands project” στην οποία συμμετείχε ο ΘΟΚ και η οποία ξεκίνησε το 2003 από τη Μάλτα, συνεχίστηκε το 2004 στην Κύπρο και ολοκληρώθηκε τον επό- μενο χρόνο στην Κορνουάλη της Βρετανίας. Το 2004 ξεχώρισε ο Σκοινοβάτης (30) του Ζαν Ζενέ σε σκηνοθεσία Κυριακής Μάλαμα, με τους Νεοκλή Νεοκλέους και Αχιλλέα Γραμ- ματικόπουλο. Το καλοκαίρι του 2005 ο ΘΟΚ αποφασίζει να τιμήσει την κυπριακή ηθογραφία παρουσιάζοντας ένα από τα πρώτα έργα του είδους, την Αγάπη της Μαρικκούς του Κυριάκου Ακαθιώ - τη. Στη δροσερή παράσταση που σκηνοθέτησε ο Ευτύχιος Πουλλαΐδης συμμετείχαν οι έμπειροι στο είδος ηθοποιοί της παλαιό - τερης γενιάς Όλγα Ποταμίτου, Ανδρέας Μαυρομμάτης και Ανδρέας Μουσουλιώτης. Η παράσταση σημειώνει επιτυχία, κι έτσι το επόμενο καλοκαίρι ο Οργανισμός, τιμώντας τον Μιχάλη Πιτσιλλίδη, ανεβάζει την κωμική ηθογραφία Οσπολλάτε αρκοντύναμεν. Την ίδια χρονιά ο Στέφανος Κοτσίκος σκηνοθετεί στην Πειραμα- τική Σκηνή τον μονόλογο Μήδεια (31) της Κρίστα Βολφ, σε μια μινιμαλιστική παράσταση υπό το (ημί)φως ενός μοναδικού λαμπτήρα, με την Ιωάννα Σιαφκάλη σε μια λιτή και ώριμη ερμηνεία. Η παραγωγή περιόδευσε στο Κάιρο και στη Δαμασκό. Στην αρχή του 2006 ανεβαίνει το έργο του Μάρτιν ΜακΝτόνα Ο υπολοχαγός του Ίνισμορ (32), σε μια καλοστημένη παράσταση που σκηνοθέ- τησε ο Χρίστος Σιοπαχάς. Η σεζόν 2006–2007 αρχίζει με ένα αφιέρωμα στο νεοελληνικό θέατρο, που συνοδεύτηκε από εκδηλώσεις προς τιμήν των συγ- γραφέων, με τα έργα των Ιάκωβου Καμπανέλλη Η αυλή των θαυμάτων (σκην. Ανδρέα Αντωνιάδη) στην Κεντρική Σκηνή, Γιώργου Σκούρτη Οι ηθοποιοί (σκην. Ανδρέα Πάντζη) στη Νέα Σκηνή και Μάριου Ποντίκα Ο δολοφόνος του Λάιου και τα κοράκια (σκην. Λέας Μαλένη) στην Πειραματική Σκηνή. Η παράσταση του έργου του Ποντίκα παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον συνολικά ως προς τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια (Μελίτα Κούτα), τη σύνθεση ήχων (Γιώργος Ροδοσθένους) και τη χρήση πολυμέσων (Νικολέτα Καλαθά). Στην αρχή του 2007 ο Βαρνάβας Κυριαζής ερμηνεύει, σε σκηνο- θεσία Μαρίας Μανναρίδου-Καρσερά, τον Ποπρίστσιν στο Ημερο ­ λόγιο ενός τρελού του Νικολάι Γκόγκολ και λαμβάνει το Βραβείο Θεάτρου, όπως και η Έλενα Αντωνίου για την κίνηση και ο Γεώ - ργιος Κουκουμάς για τον φωτισμό της παράστασης. Τον Φεβρου - άριο ο ηθοποιός και σκηνοθέτης αναλαμβάνει τη διεύθυνση του ΘΟΚ, θέση που θα διατηρήσει έως τον Φεβρουάριο του 2012. Μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει στον ΘΟΚ δεκατέσσερις παρα - στάσεις και έχει συμμετάσχει — από το 1981 — ως ηθοποιός σε δεκάδες άλλες. Στην Πειραματική Σκηνή παρουσιάζεται στο τέλος του 2007 η πρώτη παράσταση επινοημένου θεάτρου (devised theatre) στον ΘΟΚ, το On/Off (Life cuts) (33) σε σκηνοθεσία Λέας Μαλένη: μια υφολογικά πολυδιάστατη και θεματολογικά τολμηρή πρόταση. Στη σύνθεση του κειμένου συνέβαλαν, εκτός από τη σκηνοθέ- τρια και τους ηθοποιούς, ο συγγραφέας Αντώνης Γεωργίου, ο Γιώργος Ροδοσθένους (που έγραψε τη μουσική για τα τραγού30 31 32

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==